Sila Klik Iklan Ini

Followers

Thursday, December 30, 2010

HARIMAU MALAYA JUARA


ASSALAMUALAIKUM


Tahniah buat skuad Harimau Malaya kerana telah menjulang Piala Suzuki AFF buat pertama kali setelah sekian lama mengidamkan kejuaraan itu. Terima kasih juga buat penyokong-penyokong Harimau Malaya yang tak penah berputus asa memberi semangat kepada skuad negara. Satu strategi perlu dimulakan dari sekarang bagi memastikan skuad Harimau Malaya boleh mempertahankan Piala Suzuki AFF kekal dalam negara.



Penyokong-penyokong Harimau Malaya


Bersemangat

Kegemilangan


Kenegaraan



Sekadar hiburan..







Tuesday, December 28, 2010

PIALA SUZUKI AFF

ASSALAMUALAIKUM


Ha.. hari ini 29/12/2010 Malaysia bakal membawa pulang piala suzuki AFF, dimana perlawanan yang bakal berlangsung di stadium Gelora Bungkarno antara Harimau Malaya vs Sang Garuda pasti memberi persembahan yang menarik dan sengit, dengan berbekalkan 3 gol pastinya senario perlawanan bakal memuaskan kaki2 bola diMalaysia.


Walaupun Harimau Malaya telah dikalahkan oleh Sang Garuda di peringkat awal namun semangat kental pasukan Harimau Malaya dan Penyokong2 boleh memastikan Kemenangan di pihak Harimau Malaya. Walaupun kita telah mendengar desa desus yang dikatakan oleh penyokong2 sang Garuda degan pelbagai provokasi, kita harapkan Harimau Malaya sentiasa kental serta kuat semangat bagi kemengan berpihak kepada Malaysia.

Sunday, November 14, 2010

..ASSALAMUALAIKUM..


APA SUDAH JADI

Salah pemain atau salah pengadil? Walau apa pun semuanya telah berlaku. Keputusan pengadil memang muktamad, walaupun keputusan itu betu atau salah, puas hati atau tidak.. Yang penting iktibar dari semua yang berlaku ini perlu diambil kira.

Wednesday, November 3, 2010

Gempa serdahana di laluan maluku, laut selebes

ASSALAMUALAIKUM
Sedikit maklumat mengenai gegaran gempa bumi di laluan Maluku, Laut Selebes. Dua gegaran telah berlaku malam tadi dimana gegaran pertama berukuran 5.7 skala richter di laluan Maluku kira-kira 238km Timur Laut Manado, Indonesia dan 935km Tenggara Kunak, Sabah. Gempa kedua yang berukuran 5.3 skala richter berlaku di Laut Selebes, 376km Timur Laut, Manado, Indonesia dan 436km Tenggara Kunak, Sabah. Berikutan gempa tersebut, tiada amaran Tsunami dikeluarkan.

Monday, October 25, 2010

MUNTAHAN GUNUNG MERAPI

ASSALAMUALAIKUM

Gunung Merapi, Pulau Jawa

Hari ni aku nak citer sikit pasal gunung merapi di pulau jawa yang bakal meletus dan memuntahkan laharnya pada bila-bila masa sahaja.. Yea la.. blog aku ni dah lama tak der info terkini.. Jadi aku swap la sikit maklumat mengenai gunung merapi ini dari berita akhbar hari ni... Sedia maklum lah di kepulauan Indonesia terdapat banyak gunung berapi, ini memandangkan kepulauan Indonesia berada di bawah lingkaran itu.. Gunung merapi ni adalah yang paling aktif di negara itu dan sekarang ini gunung tersebut telah mengeluarkan asap panas yang akan memudaratkan penduduk sekitar..

Gunung merapi yang ketinggian 2,968 meter bakal meluahkan lahar pada bila-bila masa sahaja dan pihak berkuasa sedang bekerja keras memindahkan penduduk seramai 40,000 orang ke tempat yang lebih selamat sehingga keadaan gunung merapi tersebut reda dan tidak memuntahkan lahar lagi. 
Kali terakhir gunung merapi ini melatup pada tahun 2006 dan telah mengorbankan 2 orang penduduk berbanding 60 orang pada tahun 1994. Manakala pada tahun 1930, letusan gunung merapi ini telah mengorbankan seramai 1,300 orang. Pihak berkuasa Indonesia telah memberi amaran kepada penduduk supaya meninggalkan kediaman masing-masing agar tiada kemalangan jiwa yang berlaku... 

-Hmetro-
-Google-

Tuesday, October 5, 2010

BADANG MALAYSIA

ASSALAMUALAIKUM


Tahniah buat Amirul Hamizan Ibrahim, badang Malaysia yang telah memperolehi pingat emas pertama untuk Malaysia di sukan Komanwel semalam dengan mengungguli acara 56kg. Dengan itu lagu Negaraku bergema dengan gahnya di Kompleks Sukan Jawaharlal Nehru.

Atlet yang berasal dari Rompin, Pahang itu telah berjaya mencipta rekod baru peribadinya sendiri di sukan Komanwel dalam acara snatch 116kg seterusya menjuarai acara 56kg tersebut. Semoga semangat yang ada ini akan kekal di masa akan datang dan sebagai pendorong buat atlet-atlet lain.

kredit-myMetro

Tuesday, September 21, 2010

Pusat Perlancongan Cameron Highlands

ASSALAMUALAIKUM

Cuti-cuti Malaysia.. Marilah melancong ke Cameron Highlands, pasti ada kenangan manis tersemat di hati.. Aku bersama keluarga berpeluang untuk menikmati kesegaran udara di atas puncak Cameron baru-baru ini. Cameron Highlands adalah salah satu tempat perlancongan terkemuka di Malaysia. Terdapat pelbagai tempat dan taman yang anda semua boleh lawati. Adalah beberapa gambar yang dapat aku kongsi kan bersama anda semua.. http://www.cameronhighland.net/













Tuesday, September 7, 2010

ASSALAMUALAIKUM

Di pagi hari yang ke 29 kita berpuasa ini, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua yang merayakannya... "yang tak habis pose masuk sekali ke.. huhuu..". Betul ker hari sok kita raya, tak mungkin dan mungkin... haha untuk kepastian tunggu la malam ini. biarkan penyampai mohor menentukan.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN BERHATI-HATI, SEMOGA SELAMAT TIBA DI KAMPUNG.






Friday, September 3, 2010

ASSALAMUALAIKUM
Selamat hari raya Aidilfitri kepada semua blogger beragama Islam.. Di kesempatan ini aku nak ucapkan selamat berpuasa dan selamat hari raya Aidilfitri. Dah tak lama dah, kita puasa cuma tinggal dalam 6 hari lagi. Semoga bulan Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun yang dah berlalu, berlipat kali ganda usaha untuk lailatulqada.. Segala amalan pasti lebih baik dari tahun lepas.

Thursday, August 26, 2010

DEMAM DENGGI

ASSALAMUALAIKUM

Anda semua pasti tahu apa itu DENGGI, dengan hanya satu gigitan nyamuk Aedes.. Anda mungkin menghadapi risiko DEMAM DENGGI. Mengikut maklumat yang diperolehi mendapati terdapat peningkatan sebanyak 6% kes Demam Denggi dan kematian sebanyak 42% pada tahun ini berbanding pada tahun lepas.


Jumlah kes yang telah dilaporkan bermula pada Januari sehingga 14 Ogos 2010 ialah sebanyak 30,455 kes dengan kematian sebanyak 95 orang. Berbanding pada tahun 2009 dengan tempoh yang sama kadar kes sebanyak 28,710 dan kematian adalah sebanyak 67 orang.


Pelbagai cara telah dilakukan untuk membendung penularan DEMAM DENGGI ini termasuklah gotong royong dan kementerian kesihatan juga telah menjalankan kempen "Jom Ganyang Aedes" telahpun bermula.

Nyamuk Aedes

Oitt.. Sedapnya, maanisss....

Antara simptom-simptom Demam Denggi

Gotong royong bersama, kejar tak cukup tanah.. huhuu

Semburan asap ini, membunuh nyamuk

Wednesday, August 25, 2010

Berita Gembira...

Berita gembira kepada kakitangan kerajaan dan pesara, kerajaan Malaysia akan membayar duit raya kepada kakitangan kerajaan sebanyak RM500 pada 8 september 2010 ataupun lebih senang sebelum 1 syawal ini.. Sekurang-kurangnya dapat la membantu kakitangan kerajaan menyambut hari raya Aidilfitri tahun ini. Terima kasih kepada kerajaan Malaysia...

Tuesday, August 24, 2010

Petai Jeruk bersama aku

ASSALAMUALAIKUM

Selamat malam kepada budiman2 sekalian... Selamat berbuka puasa dan selamat bersahur bagi yang beragama Islam. Apakah makanan anda semua hari ini, tentunya sedap belaka.. ada yang masak dan ada yang tunjuk jer.. huhu,,, beli kat bazar ler.. bagi aku sama jer bazar tau masak... Anda semua pernah tak makan petai jeruk, perg memang sedap.. bagi yang belum pernah makan,mari la cuba.. klu tak pernah makan tau tak suka makan.. haahaa aku nak kongsi sikit gambar petai jeruk kat korang semua.. sedap...

Monday, August 23, 2010

Akibatnya...

ASSALAMUALAIKUM
Apa khabar anda semua, semoga semuanya sihat dan cukup sifat sehinggalah menjelang Hari Raya Aidilfitri yang akan kunjung tiba. Setiap kali tibanya bulan Ramadhan timbul la juga perkara yang sama setiap tahun. Apa lagi... buta mata, kudung jari tangan, melecur sana-sini.. erm.. nak buat cam ner lagi.. Ramai pencipta dan pengubahsuaian serta tak berhati2. Kenapa selalunya tiba bulan Ramadhan ramai yang cedera dek kerana mercun.. Kenapa tidak sambutan2 atau perayaan kaum lain.. Satu ketika dahulu mercun juga adalah teman sambutan hari raya, tapi tak de pun yang cedera kerana mercun.. Sekarang ni telah berubah, mercun itulah yang mengubah kehidupan kini.. fikirkan lah, nak main mercun boleh tapi kenalah berhati2.. Kalau kita baca surat khabar hari ini atau berita semalam, satu maut dan 2 cedera.. malahan sampai terpelanting 15 meter ke atas pokok.. perh.. tinggi tu.. Berhati2 lah semua..

Thursday, August 19, 2010

ASSALAMUALAIKUM





Hari ini aku nak kogsikan sedikit mengenai amalan cara hidu yang sihat kepada anda semua. Aku sertakan sedikit maklumat itu kepada anda semua.


Kunci untuk sihat sepanjang hayat

Kunci untuk kehidupan yang sihat adalah mengamalkan cara hidup sihat, antaranya ialah:

* Makan secara sihat.
* Tidak merokok.
* Lakukan aktiviti fizikal.
* Belajar menangani stress.
Faedah cara hidup sihat

*Meningkatkan status kesihatan anda.

* Mengurangkan risiko anda mendapat pelbagai penyakit seperti diabetes, serangan jantung, strok ( angin ahmar ) dan tekanan darah tinggi.

* Membuat anda kelihatan dan berasa lebih baik.

* membolehkan anda memiliki stamina dan keupayaan lebih untuk menikmati kehidupan.


Makan secara sihat

* Nikmati pelbagai jenis makanan.

* Makan mengikut waktu yang teratur ( tiga waktu makan utama - sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam ).

* Pilihlah makanan harian berasakan Piramid Makanan.

* Pilihlah makanan yang rendah gula, garam dan lemak.

Tuesday, August 17, 2010

KURNIAAN ALLAH S.W.T

ASSALAMUALAIKUM..

Apa nak jadi sekarang ni, bila pekara-perkara sekeji ini akan hilang dari benak fikiran kita semua.. Kisah-kisah ini sering kali keluar memenuhi kaca television berulang kali, sehinggakan hampir hitam biji mata nak melihatnya. Apa lagi, kes buang bayi la... Dibuang di tepi parit, dalam sungai, takungan kumbahan dan macam-macam lagi.. Adakah zaman ini sudah tidak reti untuk menilai kebaikan dan keburukan sehingga sanggup membuang kurniaan ALLAH S.W.T.. Adakah bayi-bayi ini sudah setaraf dengan anak ayam yang mati dipijak ibunya sendiri, maafla saya tak bermaksud nak merendahkan taraf manusia tetapi ini lah realiti hari ini... tetapi ini lah hakikat pada hari ini, manusia-manusia yang terlibat ini tidak boleh lagi berfikiran secara waras.. Wallahualam....

Sunday, August 15, 2010

KIUB RUBIK PERLUKAN 20 GERAKAN

Pernahkah anda menyelesaikan kiub rubik dengan kesemua 6 bahagian mempunyai warna yang sama.. Saya nak ceritakan sedikit mengenai kiub rubik ini kepada anda semua. Kiub Rubik telah dicipta oleh Em Rubik di Hungary pada tahun 1974 dan mempunyai 43,252,003,274,489,856,000 kombinasi gerakan tetapi maksimum 20 gerakan sudah mencukupi untuk memastikan kesemua keenam-enam permukaan mempunayi warna permukaan yang sama.
Kajian selama 35 tahun ini melibatkan sekumpulan pakar matematik di beberapa universiti terkemuka dan seorang jurutera komputer. Permasalahan atau kebarangkalian kombinasi yang wujud bersama setiap pergerakan atau putaran pada kiub rubik dikira dan kemudian dipecahkan menjadi gugusan kombinasi yang lebih kecil. Kombinasi itu dibahagikan kepada 2,217,093,120 kombinasi lebih kecil dimana setiap satu mempunyai 19,508,428,800 posisi berbeza.

Kesemua pecahan kebarangkalian ini dimasukkan ke dalam memori komputer untuk seterusnya membantu mencari langkah paling efektif untuk menyelesaikan permasalahan. Kiub Rubik pad mulanya dikenali sebagai Magic Cube tetapi ditukar kepada Rubik's Cube sebelum ciptaan itu dilesenkan kepada Syarikat Ideal Toys pada 1980.

Selepas kajian selama 35 tahun itu,pakar matematik memutuskan bahawa permainan uji minda dengan enam permukaan berwarna itu sebenarnya boleh diselesaikan dengan kurang dari 20 gerakan.


Tuesday, August 10, 2010

BEZAKAN PUASA DENGAN ORANG YAHUDI DAN NASRANI

Aku nak kongsi sikit mengenai ibadat puasa di bulan Ramadhan bagi umat Islam, marilah kita mengisi sedikit ilmu pengetahuan ini bersama..
Daripada Amru bin al-Aas r.a. bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: "Perbezaan diantara puasa umat Islam dengan puasa ahli kitab (Yahudi & Nasrani) itu ialah dengan makan sahur."
1. Manusia sejak dari zaman dahulu kala lagi telah mengenali amalan puasa. Mereka berpuasa bukan sahaja didorong oleh agama tetapi juga kerana beberapa tujuan tertentu.
2. Ibadat puasa yang telah diwajibkan ke atas umat Islam juga telah dilakukan oleh orang-orang Yahudi dan Nasrani, cuma terdapat beberapa perbezaan :
i- Orang-orang Islam menyegerakan berbuka puasa sedangkan orang Yahudi dan Nasrani melambat-lambatkannya. Dalam hadis yang diriwayatkan oleh Abu Daud bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: " Agama akan sentiasa tampak syi'arnya dengan nyata selama orang Islam berbuka puasa dengan segera (tepat pada waktunya), sebab orang-orang Yahudi dan Nasrani melambatkannya.
ii- Disunatkan bagi orang Islam yang berpuasa makan sahur sebelum masuknya waktu subuh kerana dengan makan sahur boleh memberi kekuatan untuk berpuasa pada siang hari dan qailulah (tidur sekejap) pada siang hari (sebelum Zohor) boleh memberi kekuatan untuk qiamullail.
3. Umat Islam hendaklah berpuasa dengan niat yang ikhlas kerana Allah dan tidak mengerjakannya kerana menganggap bahawa ia adalah suatu tradisi (ikut-ikutan). Bahkan apa sahaja ibadat yang dilakukan perlu dilakukan dengan ketaatan dan kesedaran tentang kewajipan untuk mengerjakannya.
Sumber dari http://www.islam.gov.my

MARI SINGGAH SINI...

Firstly, aku nak ucapkan selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada korang semua..Secondly, aku nak promotekan satu blogshop kat korang sebenarnya.. Taraaaaa..

Kepada sesape yang tengah mencari tudung untuk hari raya nie, molek le kirenya korang singgah kat blogshop nie..Semua cantik-cantik tau koleksi tudung kat blogshop nie..So, ape tunggu lagi, jom singgah kat ZALAYU SHOPPE nie sekarang jugak tau..

Wednesday, August 4, 2010

Marila pulang...

Salam semua....
Aku tak der input nak isi kat post ni... erm jadi aku tulis je la ni.. huhuhu... Perjalanan ku masih panjang, Nak tau kenapa.. hahahha... hari ni aku nak balik Pahang, dah tiga bulan tak balik.. Rindu kat Mak Ayah n Adik2.. Semoga perjalanan aku selamat sampai ke destinasi... Sebelum tu kena singgah kat melaka dulu, tak kan nak tinggal Isteri huhuu, mana leh... Ok bye2...

Tuesday, August 3, 2010

Video lucah Katrina gegar bollywood

Tak habis lagi pasal airel Peterpan n Luna... Timbul lak lagi pasal artis bollywood lak.. Pada hari ni dunia Bollywood di gemparkan dengan rakaman yang hangat lagi panas rakaman video lucah yang dibintangi seseorang yang mirip Katrina Kaif yang bertajuk skandal seks Katrina Kaif.


Artis kelahiran Hong Kong itu menolak dakwaan yang mengatakan perempuan dalam skandal seks Katrina Kaif itu adalah dirinya, "aksi itu amat menjenggelkan dan perempuan itu langsung tidak mirip dengannya". Kata Katrina. Katrina yang pernah menerima gelaran wanita paling seksi di India itu tetap menolak dakwaan orang ramai itu tanpa mengulas lanjut.


Rakaman video itu menunjukkan seorang perempuan menaggalkan pakaian renangnya sebelum melakukan hubungan seks dengan beberapa jejaka..

Monday, August 2, 2010

Pusing-pusing bersama Isteri Tersayang..

Alamak dah dua hari aku tak post pa2 kat blog aku... Hujung minggu lepas aku bawak la Isteriku tersayang jalan-jalan kat Melaka, yalah hujung minggu je dapat jumpa. Kerja kat tempat berasingan, PJJ "perkahwinan Jarak Jauh" lagi aku.. nak wat cam ner.. Hari sabtu hari tu aku bawak la Isteri aku ke Mydin MITC melaka, jalan-jalan membeli belah... Nampak lak iklan PC Fair PIKOM.. singgah ler.. Ni la sedikit gambar-gambar nya....



Posing la pulak......

Nampak lak tahi lalat kat hidung tu......

Isteriku Tersayang......

Kat Sua Rasa Dataran Melaka......

MITC.......

Gerai Jualan Makanan........


Jamu Selera.........

Menyelerakan............


Thursday, July 29, 2010

MADAH

Marila kita bersama-sama membaca madah yang ingin saya kongsikan.

  • SAHABAT beriman ibarat mentari yang menyinar, sahabat setia bagaikan pewangi yang mengharum. Sahabat sejati pendorong impian, sahabat berhati mulia membawa ke jalan Allah.
  • WANG tidak dapat membeli kehidupan. Namun kehidupan tanpa wang juga tidak bererti apa-apa dan bagaikan lautan kekeringan tanpa air.
  • NAFSU mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, akal mengatakan wanita cantik kerana ilmu dan kepandaiannya, manakala hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya.
  • Biar dirimu miskin harta, asalkan hatimu mulia dan senyumlah pada insan lain. Ia lebih baik daripada kaya tetapi miskin budi.
   

Wednesday, July 28, 2010

MOZILLA SNIFFER DISENARAI HITAM

Anda semua dialu-alukan untuk membaca maklumat ini, manala tau sekiranya anda pernah menggunakan MOZILLA SNIFFER. Mozilla telah mengambil tindakan menyekat dan menyenaraihitamkan Mozilla Sniffer, perisian tokok bagi Firefox yang dibangunkan pihak yang tidak bertanggugjawab untuk mencuri maklumat daftar masuk pengguna yang memindah turun perisian terbabit.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan laman blog, Mozilla sniffer yang sebelum ini boleh didapati menerusi laman addons.mozilla.org sejak lima minggu lalu sudah dimuat turun sebanyak 1,800 kali. "Perisian ini dikesan memotong data daftar masuk dan menghantarnya ke satu pelayan kawalan yang kononnya terhenti. "Mozilla Sniffer bukan dibangunkan Mozilla dan kami tidak pernah menyemaknya. Sungguhpun setiap perisian tokok Firefox diimbas bagi mengelakkan jangkitan virus tojan dan perkakasan buruk lain, sesetengah aktiviti berniat jahat cuma boleh dikesan melaui semakan kodnya", kata Mozilla.

Sehubungan itu, Mozilla sedang berusaha melaksanakan model keselamatan baru bagi addons.mozilla.org. "Selepas ini, setiap perisian tokok untuk Firefox perlu lebih dahulu menjalani semakan kod sebelum boleh disenaraikan di addons.mozilla.org," Kata syarikat berkenaan.

kredit - harian metro

Dr Sheikh Muszaphar akhiri zaman bujang

Tahniah buat Dr. Sheikh Muszaphar Shukor yang akan menamatkan zaman bujangnya pada 10.10.10, selepas tarikh itu Dr Sheikh Muszaphar Shukor akan di temani oleh pasangannya Dr. Halina Mohd Yunos. Tarikh perkahwinan ini adalah sempena ulang tahun ketiga detik Dr Sheikh Muszaphar Shukor ke angkasa lepas menaiki Soyuz TMA-11 yang dilancarkan ke Stesen Angkasa Lepas Antarabangsa (ISS) pada 10 Oktober 2007.

Pahlawan Melayu di Istana Kayangan menjadi tema di hari pernikahan yang akan dilangsungkan pada sebelah pagi di Masjid Tunku Mizan Zainal Abidin Putrajaya yang terbuka kepada kunjungan orang ramai. Pasangan itu juga akan meluangkan masa selama satu hingga dua jam untuk bergambar bersama peminat.
Semoga pasangan ini dicucuri rahmat dan sentiasa bahagia..
Gambar - kredit kepada Google.com






Monday, July 26, 2010

KD Tunku Abdul Rahman berjaya lancar Exocet SM-39

Aku rasa kamu semua dah tahu berita ini dan disini aku nak kongsikan sekali lagi perkembangan kapal selam negara kita. Kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman, membuktikan kehebatannya apabila berjaya melancarkan peluru berpandu jenis Exocet SM-39 dari versi blok 2 ke permukaan air dikawasan Laut China Selatan, semalam. Panglima Tentera Laut, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata peluru berpandu itu mengenai sasaran permukaan 40 meter panjang pada jarak 40 kilometer. Katanya, peluru berpandu itu dilancarkan pada jam 10.15 pagi semalam sewaktu kapal selam berkenaan berada pada kedalaman 55 meter di mana ia sukar dikesan oleh sistem penderia bawah air mana-mana kapal permukaan.

Penembakan itu dilaksanakan sebagai sebahagian aktiviti kontrak ujian tropika. Abdul Aziz berkata pelancaran peluru berpandu itu telahmembuktikan keupayaan kapal selam milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TUDM) itu melancarkan serangan dari bawah permukaan.

Beliau yang turut hadir bersama menyaksikan ujian itu, berkata penembakan itu juga bertujuan mengesahkan keberkesanan peluru berpandu itu dan keupayaan sistem persenjataan atau lebih dikenali sebagai SUBTICS KD TAR di kawasan laut beriklim tropika.


Katanya, misil Exocet SM-39 Blok 2, yang diperolehi dari Perancispada 2008 merupakan peluru berpandu bawah permukaan ke permukaan air yang mempunyai berat keseluruhan 2,100 kilogram, panjang enam meter dan diameter 35 sentimeter. KD Tunku Abdul Rahman adalah antara dua kapal selam jenis SCORPENE yang ditempah oleh kerajaan pada 202 dengan kos pembelian berjumlah RM3.4 bilion. Kapal selam itu dibina secara bersama oleh DCNS dari perancis dan Navantia, syarikat pembuat kapal selam dari Sepanyol. KD Tunku Abdul Rahman tiba di negara ini pada 3 Sept 2009, manakala kapal selam kedua, KD Tun Razak, tiba pada 2 Julai lalu.
Gambar - Kredit kepada Metro online.

Sunday, July 25, 2010

KERUGIAN BESAR hari ini..

Alamak uuuiiii... Ruginya aku hari ni, melayang duit aku RM 87.70 sebagai denda oleh Plus disebabkan kad Touch N' Go aku hilang. Aku keluar dari tol Tangkak dengan laluan Touch N' Go menuju ke Johor Bahru, dalam perjalan aku berhenti di Hetian Pagoh untuk mengisi minyak dan Hentian Machap untuk rehat dan solat subuh. Setelah selesai aku teruskan perjalanan sehinggalah sampai ke sedenak baru aku perasan kad Touch N' Go aku dah tak de kat tempat yang aku letak td. Dah puas aku cari dalam kereta manala tau klu2 terselit kat mana2. Aduhai tak jumpa gak, nak buat cam ner// dalam kad tu ada la dalam RM50.20, huhuhuhu.. perjalanan aku harus diteruskan. Aku tak pasti la kat mana kad tu tercicir, bukan rezeki la untuk aku simpan kad tu lama2.. huhuuhuhu...

Saturday, July 24, 2010

WISPA NEGARA






TAHNIAH!!!!!!












Tahniah kepada pemain skuasy negara Datuk Nicol David dan Mohd Azlan Iskandar memenangi kejohanan Skuasy terbuka malaysia. D Nicol telah memenangi gelaran Wispa buat kali keempat setelah menewaskan pemain dari England iaitu Jenny Duncalf.




Manakala Mohd Azlan telah menewaskan pemain skuasy dari Mesir iaitu Tarek Momen tiga set berturut2 dalam masa 37 minit dan menjuarai kejohanan ini buat kali ketiga. Semoga semangat ini tetap kekal bagi menjulang nama malaysia di muka dunia.










LinkWithin

Related Posts with Thumbnails